Sprawdź co w trawie piszczy na Twitterze Zainspiruj się na Instagramie Zobacz cenne materiały na Pinterest Porozmawiaj na Facebooku

#Projekt21K. Część 2 - Gdzie jesteś ?

autorstwa Cezarego Kujawa

#Projekt21K. Część 2 - Gdzie jesteś ?

#Projekt21K

Ten artykuł jest częścią serii pod tytułem #Projekt21K poświęconej biegowej drodze do półmaratonu. Jeśli chcesz poczytać więcej na ten temat, zapraszam do lektury innych wpisów z tego cyklu:


Dziś część druga cyklu z półmaratonem w tle. O ja cię pierwiastkuję, zapomniałem nazwać to jakoś. Nazwijmy to..hmm: #Projekt21K. A teraz wróć......

Hej. Dziś druga część cyklu zatytułowanego #Projekt21K gdzie bawimy się w naukę planowania i osiągania celów na przykładzie z życia. Konkretnie, ja będę królikiem doświadczalnym, a Wy będziecie się mogli śmiać, jeśli się nie uda. A poważnie, to jeśli nie wiecie o czym mowa, zapraszam do części pierwszej.

W części pierwszej przyjrzeliśmy się pytaniu: Czego chcesz ?, odpowiedzieliśmy sobie na to pytanie i skończyliśmy z celem, który jest na tyle konkretny i pociągający, że pałamy chęcią do jego osiągnięcia. Dzisiaj zacznie się praca.

Krok drugi - Planowanie

Nie będę Was jednak namawiał tak od razu do zapisania listy rzeczy do zrobienia. Na początek warto się przyjrzeć kilku ważnym kwestiom. Jedziemy:

Kwestia nr 1: Gdzie jesteś ?

Tak na prawdę już na etapie myślenia co to ja chciałbym/abym osiągnąć, powinnismy się zastanowić nad tym, skąd ruszamy. Może się bowiem okazać, że cel, który sobie postawimy jest w tym momencie zbyt odległy by nas utrzymać w działaniu. O czym mowa ? Ano wyobraźmy sobie typowego Netflixowicza z paczką chipsów i PoloCoctą (produkują to jeszcze ?). A teraz wyobraźmy sobie, że taki osobnik zagląda jakimś sposobem na Fejsbunia czy innego bloga, czyta wpis jak ten albo poprzedni i znajduje w sobie pokłady inspiracji do zrobienia czegoś ze swoim życiem. Świetnie. Wyciąga kartkę papieru i zapisuje cel:

Przebiegłem maraton w Warszawie w 2019 roku.

No pięknie, tyle że prawdopodobnie nierealne bo nie wziął pod uwagę tego gdzie jest obecnie. Co z tym zrobić. Ano właśnie odpowiedzieć sobie na pytanie: Gdzie jesteś obecnie ?

W moim przypadku sprawa wygląda następująco. Maraton przebiegłem w roku 2017. Podczas jednego z biegów treningowych zanotowałem wynik 1h 56m 11s na dystansie półmaratonu. Jednak po przerwie biegowej w tym roku w maju przebiegłem poprzednią edycję białostockiego półmaratonu w czasie 2h 00m 47s.

Logicznym więc dla mnie jest cel polegający na choćby powrocie do minionej formy w kolejnych 6 miesiącach, a że ambitny ze mnie człek to podniosłem nieco poprzeczkę i chciałbym ten czas skrócić do maksymalnie 1h 54m 59s czyli złamać barierę 1h 55m.

Innymi słowy, jaki jest punkt startowy Twojej drogi ? Wiesz gdzie jest Twoja linia mety, zanim jednak zaczniesz przebierać nogami, upewnij się, że stoisz twardo na linii startu. Jeśli bowiem nie stoisz na linii startu ale gdzieś, nie wiadomo gdzie, grozi Ci dyskwalifikacja jeszcze zanim wystartujesz.

Się rozpisałem, na dziś więc to tyle. Kolejnym razem druga część planowania, czyli reverse engineering celu.

Bywajcie w zdrowiu,
Cezary

Jeśli uważasz, że to co przeczytałeś może przydać się innym,
udostępnij ten artykuł na Facebooku. Dzięki.

Opublikowano:

12.02.2019


Poprzedni:

#Projekt21K. Część 1 - Start


Następny:

#Projekt21K. Część 3 - Inżynieria wsteczna



Jeśli Ci się podobało,
zapisz się do newslettera

 
informacje spis treści polityka prywatności