Sprawdź co w trawie piszczy na Twitterze Zainspiruj się na Instagramie Zobacz cenne materiały na Pinterest Porozmawiaj na Facebooku

#Projekt21K. Część 6 - Etap 1. Podsumowanie i status

autorstwa Cezarego Kujawa

#Projekt21K.  Część 6 - Etap 1. Podsumowanie i status

#Projekt21K

Ten artykuł jest częścią serii pod tytułem #Projekt21K poświęconej biegowej drodze do półmaratonu. Jeśli chcesz poczytać więcej na ten temat, zapraszam do lektury innych wpisów z tego cyklu:


Ostatnie wydarzenia związane z narodzinami nowego członka rodziny (yaaay :D) wprowadziły nieco zmian, posuwamy się jednak do przodu z realizacją projektu. W tym miejscu warto zauważyć właśnie tą, często rozbijającą wiele planów prawdę. Nigdy nie będzie tak, że stworzony plan zostanie wykonany zgodnie ze wstępnymi założeniami, w całej rozciągłości i ze wszystkimi punktami. Zmiany w codziennym życiu, sytuacje mniej lub bardziej przewidywalne będą powodowały, że nasze założenia wystawiane będą na próbę. Pytanie nie brzmi więc czy wystąpią, ale raczej co zrobić gdy wystąpią ?

Odpowiedź to: elastyczność.

Plan na pierwszy 6-tygodniowy etap treningu przewidywał przebiegnięcie 222 km (29, 32, 38, 43, 46, 34 km w kolejnych tygodniach). Dziś, gdy pierwszy etap został ukończony, mam na liczniku niewiele ponad 146 przebiegniętych kilometrów. Zrealizowałem więc 65 % planu ustalonego na ten czas.

Czy to oznacza koniec ? Nie.
Czy to oznacza przegraną ? Nie.
Oznacza to tylko tyle: Życie.

Lekcje:

I co teraz ?

W przypadku tego przedsięwzięcia nic wielkiego się nie stało. Tak, nie zrealizowałem w stu procentach założonych biegów, ale będąc nieco częściej w domu z rodziną wykonałem zamiast tego kilka treningów cardio/siłowych w domowym zaciszu. Obecnie gdy kurz nowych wydarzeń już opada będę starał się wrócić do założonego planu uwzględniając ograniczenia czasowe. Najważniejsze to zrozumieć, że potknięcia na drodze do celu są nieuniknione, trzeba je zaakceptować i pracować z tym co mamy, korygując plan i działając dalej bogatszymi o nowe doświadczenia i z nowymi informacjami.

Co dalej ?

Od wczoraj jestem już w nowym etapie. Tak jak wspominałem w części trzeciej kolejne 5 tygodni będzie poświęcony biegom na progu mleczanowym oraz dalszemu budowaniu wytrzymałości. Plan treningowy od 11.02.2019 do 17.03.2019 przedstawia się więc następująco:

Grafik treningów - cykl 2

Zgodnie z powyższym przez najbliższe 5 tygodni czeka mnie:

Oczywiście wszystko z głową, szczególnie jeśli chodzi o treningi poza-biegowe, jako, że są one dość dużej intensywności i mogą mieć wpływ na jakość biegów, a przy tym stwarzać zagrożenie kontuzji. Słuchamy własnego ciała, prawda ?

Co z tą serią artykułów ?

Na blogu pojawia się wiele różnych tematów, jednak bieganie jest mi bliskie i jednocześnie uważam, że osiąganie celów biegowych jest dobrym przyczynkiem do rozmowy i zastanowienia nad tym jak osiągać też inne cele. Jeśli chodzi o przygotowania i postęp biegowy więc, będę tu umieszczał kolejne artykuły w kolejnych miesiącach i/lub na koniec kolejnych etapów treningu. Nie znaczy to jednak, że w międzyczasie nie pojawią się tutaj artykuły na pokrewne mojemu celowi tematy związane z bieganiem. Do lektury aktualnych i kolejnych, gorąco zapraszam.

Z biegowym pozdrowieniem,
Cezary

Jeśli uważasz, że to co przeczytałeś może przydać się innym,
udostępnij ten artykuł na Facebooku. Dzięki.

Opublikowano:

12.02.2019


Poprzedni:

#Projekt21K. Część 5 - Planowanie zadań


Następny:

Przeszkody, czyli wiatr w oczy...



Jeśli Ci się podobało,
zapisz się do newslettera

 
informacje spis treści polityka prywatności